Context
Firma ETNIS SRL a fost înființată în 1991, având ca obiect de activitate proiectarea în domeniul mașinilor unelte. Ulterior, firma s-a reorientat pe activitatea de reabilitare a sistemului energetic, respectiv a instalațiilor termice pentru locuințe și instituții publice, executând lucrări de mare complexitate în acest domeniu. ETNIS acoperă prin complexitatea activităților pe care le desfășoară întregul proces de realizare a unei instalații de încălzire: proiectarea acesteia, obținerea avizelor necesare funcționării unei astfel de instalații, livrarea și montajul echipamentelor, realizarea instalației de gaz și service post-garanție.
Cerințele clientului
Pentru a menține standardele de calitate și a oferi cele mai bune servicii clienților, compania ETNIS a căutat soluții care să îi permită urmărirea stării și a valorilor, precum și controlul parametrilor din sistemele de încălzire. Totodată, să se primească alerte asupra defectelor echipamentelor din instalații și să fie transmise alarme pentru a se putea interveni prompt. De asemenea, pentru a avea o viziune de ansamblu asupra activităților și pentru a organiza cât mai bine planul de mentenanță, era nevoie ca soluția să mențină și un istoric al activităților.
Descrierea proiectului
Pentru a putea îndeplini obiectivele proiectului a fost necesară intregrarea senzorilor existenți destinați identificării valorilor de temperatură și integrarea soluției de monitorizare a timpului de funcționare și transmiterea rezultatelor măsurătorilor către o platformă de stocare și analiză a datelor. În urma diverselor analize și teste efectuate, s-au identificat principalele tipuri de senzori, respectiv platforma pentru achiziția datelor și pentru comunicații, care vor fi utilizate pentru colectarea datelor.
În raport cu cerințele clientului, echipa Quartz Matrix a propus ca soluție optimă sistemul KMR IoT, realizat pentru preluarea automată de la echipamente și utilaje a informațiilor utile pentru managementul mentenanței: timp de funcționare, temperatură, stare echipament (funcțional/defect) etc. Astfel, sistemul pentru managementul mentenanței KMR (Keep the Machine Running) oferă celor de la ETNIS un nivel de vizibilitate fără precedent asupra echipamentelor monitorizate. Aplicația de monitorizare și management mentenanță este proiectată pentru recepționarea de fluxuri mari de date de la senzori și permite transformarea lor, pe cale digitală, în informații simple, ușor de utilizat în timp real.
Echipa Quartz Matrix a preluat atât de la senzorii existenți, cât și de la cei instalați, aproximativ 180 de parametri care au fost optimizați și testați. Pe lângă parametrizare și soft de citire date KMR, Quartz Matrix a oferit și servicii de întocmire și management proiect electric autorizat de execuție și proiect comunicație.
Beneficii client
Parametrii furnizați de senzori sunt monitorizați în platforma KMR unde sunt prelucrate datele și interpretate. Sistemul transformă datele în informații cu valoare adăugată ridicată și oferă posibilitatea de a lua decizii adaptate. Astfel, prin sistemul KMR cei de la ETNIS beneficiază de:
- Monitorizare continuă și valori de date în timp real
- Monitorizare ore de funcționare
- Controlul temperaturii ambientale și a curbei de încălzire pe trasee
- Informații referitoare la starea sistemelor, echipamentelor etc.
- Facilități de configurare și editare a parametrilor sistemului
- Alarme de funcționare / defecțiune și alarme de depășire a încadrării în parametrii setați
- Gestionarea situațiilor de avarie
- Raportare specifică – peste 10 tipuri de rapoarte
- Arhivare și istoric – acces rapid și facil atât la istoricul de activitate, cât și la documente
În colaborare cu echipa Quartz Matrix, cei de la ETNIS au dorit personalizarea soluției KMR în funcție de necesitățile proprii, inclusiv în etapele de implementare și post-implementare.
Sistemul KMR a fost livrat la cheie:
- Instalare sistem
- Instruire utilizatori finali
- Consultanță tehnică
- Configurare sistem conform specificului activității firmei
- Testare sistem și revizuire
Beneficii conexe KMR IoT
Acest tip de sistem software este parte integrantă a ecosistemelor digitale industriale tip Industry 4.0. Rolul principal al sistemului pentru managementul mentenanței este de a organiza eficient întreaga activitate de mentenanță. În același timp, oferă personalului responsabil control asupra echipamentelor, materialelor, activităților și costurilor asociate mentenanței. KMR, în asociere cu senzori de citire, preia automat informații utile pentru managementul mentenanței:
- Timpul de funcționare
- Vibrațiile
- Temperature
- Level
- Flow
- Concentrația
Administrare KMR
- Multiple work points setup
- User access control: roles, rights, access areas
- Nomenclatoare: tip revizii, categorii echipamente și consumabile, furnizori servicii, proceduri de lucru
- Configurare alerte și notificări personalizate
- Import-export date EXCEL
Utilaje și echipamente
- Baza de date completă
- Specificații și documentație tehnică
- Înregistrarea orelor de funcționare
- Planificarea activităților de mentenanță preventivă & predictivă
- Mentenanță corectivă
- Etichetare și scanare QR Code
Technicians
- Mobilitate – interfață web (laptop/tablet/telefon)
- Calendar intervenții planificate
- Acces rapid: istoric intervenții, specificații tehnice, manual service
- Monitorizare parametri de funcționare
- Alerte, notificări în timp real
- Gestionare tichete alocate
Report Generator
- Intervenții: costuri, activiăți întârziate, planificate
- Consumabile: top costuri, top utilizări, evoluție consum, planificate vs. stoc
- Equipment: costuri intervenții, rata intervențiilor, timpul de funcționare, alarme senzori
- Tichete: evidență și monitorizare status tichete
Consumables management
- Controlul stocurilor: alertă prag minim, evidență stoc în multiple puncte de lucru
- Cost control
- Planificarea materialelor necesare în cadrul intervențiilor
- Consumables required
Aplicația KMR este dezvoltată integral de către departamentul de Cercetare-Dezvoltare al companiei Quartz Matrix. Astfel, aplicația poate fi personalizată pe specificațiile identificate la sediul clientului în conformitate cu nevoile și așteptările acestuia. Partea de măsurare se poate realiza, la cerere, și în alte variante constructive, iar software-ul poate fi completat cu noi module.
Sistemul de management mentenanță KMR IoT pune la dispoziție și o platformă demo gratuită, unde se pot analiza integral funcționalitățile oferite. Pentru familiarizarea cu sistemul KMR, ne puteți contacta [email protected] în vederea programării unei demonstrații de funcționare a sistemului.